برای جلوگیری از خال صورت چه کنیم؟ چگونه خال ها را محو کنیم؟ | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

برای جلوگیری از خال صورت چه کنیم؟ چگونه خال ها را محو کنیم؟ | پزشکی


علامت زیبایی؟ لکه‌های سرطانی؟ چرا این لکه‌های سیاه روی بدنتان ظاهر می‌شوند؟

در چهره مردم مشهوری همانند مورگن فریمن این خال‌ها را دیده‌ایم و بعد در کمال تعجب به سن سی‌سالگی رسیده‌ایم و متوجه شده‌ایم آنان روی جسم خودمان هم ظاهر شده‌اند. علت عمده این خال‌ها اینست که در کودکی بیشتر دربرابر نور شدید خورشید قرار گرفته‌ایم یا به علت مسائل وراثتی آماده پدیدار شدن این خال‌‌ها بر روی جسم ما هستیم.

آیا می‌دانستید که مصرف نکردن از کرم ضد‌آفتاب در کودکی سبب پدیدار شدن خال‌ در سن ۲۰ سالگی خواهد شد؟

در این زمینه با یکی از کارشناسان پوست پزشک داگلاس آلچک، پروفسور پوست‌شناس صحبت کرده‌ایم و از ایشان خواستیم تا راه‌هایی برای پیشگیری از نمایانیش وپرورش خال‌‌ها، معالجه آن و اینکه چرا همیشه بایست از کلاه مصرف نمود به ما ارائه دهد.


در چه گونه پوست‌هایی زیادتر خال‌‌ها پدیدار می‌شوند؟

تقریبا تمام مردم خال دارند و تثبیت این خال‌ها به لطف فاکتور های متفاوتی وابسته است: خال‌های مادرزادی که در طی سال‌ها، اندکی پررنگ‌تر می‌شوند و بعضی از آنان تحت اثر فاکتور های ژنتیکی یا محیطیپرورش کرده و بزرگ‌ترمی‌شوند. اما به‌طور کلی، شکل‌گیری خال‌ها در تاثیر تابش شدید نور می‌باشد. به عنوان مثال، مردم به ندرت در اطراف خط مایو دارای خال هستند.

همینطور بخوانید: خال های مشکوک به سرطان پوست

پس قسمت‌های ویژهی از جسم اگر دربرابر تابش شدید نور قرار نگیرند، از خال در امان هستند؟

بعضی از مردم حتی بدون قرارگرفتن دربرابر تابش شدید نور خورشید آماده خال‌ می‌باشند. این امحل وجود دارد که در جسم بعضی از مردم حتی در نقاطی که دربرابر تابش شدید نور قرار ندارد هم اینگونه خال‌ها پدیدار شوند. نور خورشید تنها فاکتورپرورش و بزرگ شدن خال‌های گوشتی نمی‌باشد. اما عموما این خال‌ها در نقاطی که زیادتر دربرابر تابش نور خورشید قرار می‌گیرد، دیده می‌شوند.


آیا فرقی بین خال‌ها و کک و مک وجود دارد؟

خال‌ها همواره برآمدگی‌های تیره‌ای‌ روی پوست هستند درحالی‌که کک ومک‌ها لکه‌های قهوه‌ای کم‌رنگ و کاملا در میزان پوست می‌باشند، و گاهی قرمز رنگ. کک و مک و خال هر دو متتاثیر از قرار گرفتن دربرابر تابش نور خورشید هستند. همواره کک و مک‌ هم میزان با پوست بیرونی است، ولی قسمتی از خال‌ درون پوست بیرونی جای دارد.

همینطور بخوانید: ماسک زردچوبه برای کک مک

آیا اقداماتی برای بر کاستن از مقدار خال‌ها وجود دارد؟

باارزشترین اقداممراقبت از پوست در برابر تابش نور خورشید است. بدین منظور زمانی که دربرابر نور خورشید قرار گرفتید بایست از کرم ضدآفتاب یا لباس‌های خوب مصرف نمائید که البته بایست از سنین کودکی آغاز شود.

اگر شخص در کودکی دربرابر تابش شدید نور خورشید قرار گیرد، در بزرگسالی متحمل صدمات جبران ناپذیری خواهد شد و این صدمات بعد از ۲۰ تا ۳۰ سال خودنمایی خواهند کرد.


چه گونه ضدآفتابی را توصیه می‌نمایید؟

ضدآفتاب‌هایی که حداقل SPF آنان ۳۰ باشد و مناسبتر است ضدآب هم باشند. توجه داشته باشید که محصولی را انتخاب نمایید که در برابر نور خورشید محافظ پوست شما و البته خوب پوست شما باشد.


چه وقتی وجود یک خال بی قرار‌کننده می‌شود؟

زمانی که خال خود را با انگشت شست لمس می‌نمایید به موارد زیر توجه نمایید:

  • الف: عدم تقارن
  • ب: لبه‌های خال
  • پ: رنگ خال (آبی تیره و قهوه ای)
  • ت: ضخامت خال
  • ث:پرورش کردن و تغییر شکل خال

در کل، هرگونه خال تیره و نامتعارفی که تغییر شکل دهد یا خونریزی داشته باشد را بایست سریعا به کارشناس پوست نشان داد.


آیا امحل برداشتن خال‌ها وجود دارد؟

برای بعضی این امحل وجود دارد ولی برای بعضی وجود ندارد زیرا صدمات دراثر برداشتن به مراتب زیادتر از خود خال است. بعضی از خال‌ها زمینه تبدیل شدن به ملانوما را دارند و اگر در مرحله های اولیه اقدام به برداشتن آن شود، می‌توان جان شخص را نجات داد.

بیماری ها جلدی کورک نظیری وجود دارند که اکثر در مردم رنگین‌پوست مشاهده می‌شود، اما امکان پذیر است در مردم غیر رنگین‌پوست نیز مشاهده شود. بعضی از آنان به راحتی برداشته می‌شوند اما فقط توسط یک کارشناس، کارشناسی که هزاران هزار خال را برداشته باشد. اگر خال از عمق بیش از اندازه متداول برداشته شود، تاثیر زخم آن همیشه باقی می‌ماند.


مقدار مجاز مصرف محصولاتمراقبت ی پوست چقدر است؟

من لایه‌برداری از سلول‌های مرده پوست را توصیه می‌کنم، مصرف هر روزه از مرطوب‌کننده، ضدآفتاب و اسید گلیکولیک و البته مصرف کلاه. تمام این‌ها از مقدار خال‌های آمادهپرورش در طول زندگی شخص خواهد کاست و ریسک دچار به سرطان پوست را به حداقل خواهد رساند.

همینطور بخوانید: گونه های ضایعات پوستی مشکوک به سرطان پوست

چرا کلاه؟

مردم اکثر کرم ضدآفتاب را روی صورت و اطراف چشم مصرف می‌کنند اما کف سر از این بی‌بهره خواهد بود. من برایمراقبت در برابر تشعشعات نور خورشید، کلاه لبه‌دار پانامایی را توصیه می‌کنم. مصرف کلاه خیلی باارزش است زیرا یکی از راه‌هایمراقبت از کف سر و قسمت‌های زی
نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد